Asiakkaiden onnistuminen on Kasvupirtin tärkein mittari.

Tämä yritys on perustettu visiolle paremmin voivasta työyhteisöistä ja tyytyväisemmistä asiakkaista. Tämä yrityksen tavoite on auttaa yrityksiä menestymään ja kehittymään yhdessä asiakkaidensa kanssa. Pyörää tässä ei ole keksitty uudestaan, vaikka ajomukavuutta, nopeutta ja turvallisuutta onkin viety eteenpäin. Irrota apupyörät ja lähde mukaan.

Projektista ihan päällimmäisenä mulla on ihan super positiivinen kuva, tietysti aina on parannettavaa. Mut jos mun ois pitänyt lähtee itse etsimään Hubspot asiantuntijaa, en tiiä mihin olisin päätynyt. Nyt meiltä tuli sisäisesti suora vinkaus Kasvupirtistä ja Lotasta työntekijämme kautta. Ostoon vaikutti saatu hyvä suositus ja Lotan kokemus Hubspotin käyttämisestä myyntiin, siihen mihin me sitä juuri tarvitaan. Nämä tekivät valinnan helpoksi.

Hubspot ei meillä aiemmin palvellut myyntiä, vaan meillä siellä toimi asiakkuuksista huolehtiva operatiivinen puoli ja laskutus. Ennen käyttöönottoprojektia meidän käyttö oli sellaista, että toiset käyttivät enemmän ja toiset vähemmän, eikä siellä ollut tieto palvellut esimerkiksi myynnin johtamista tai raportointia, saati ennustettavuutta. Se oli ihan eri maailma kuin nyt.

Käyttöönotossa ja koulutuksessa mua jännitti se, että kun meillä on laidasta laitaan osaamista ja erilaisia käyttäjiä sekä useita tiimejä, niin miten he voivat toimia saumattomasti yhdessä järjestelmässä. Lopputuloksena oli se, että koko projektin aikana ainoa kipukohta oli käyttäjäkoulutuksen ensimmäinen vaihe, jossa asennettiin lisäosia käyttäjien koneille. Toisille IT-asiat on helpompia kuin toisille, mutta sen jälkeen hommat ovat taas sujuneet hyvin ja esimerkiksi automaatiot toimivat loistavasti.

Nykyään meidän kaikki tärkeimmät toiminnot pyörivät Hubspotin kautta ja meillä on kaikki tieto samassa paikassa. Järjestelmä on suunniteltu siten, että käyttäjien on siellä helppo toimia ja musta onkin ollut kyllä hienoa, että loppujen lopuksi meidän käyttäjät, joiden IT-taidot ei ole niin vahvoja, niin hekin käyttävät Hubspottia meillä aktiivisesti. Se on aina sisäisesti ideologia muutos, että Hubspot avataan aina ekana ja se vaati tietenkin kaveriksi myös sisäistä johtamista.

Uskon, että onnistuttiin projektissa niin hyvin, koska Lotalla oli hyvät raamit speksit alussa asti meidän tarpeista, joiden pohjalta projektin laajuus määriteltiin siten, että me saadaan se mitä me sinne tarvitaan. Lotta ymmärsi meitä ja me saatiin sinne kaikki mitä tarvittiin ja vielä vähän sellaista, mitä ei edes tiedetty, että tarvitaan.

Mulla ei ole mitään rutistavaa tästä projektista ja meillä kaikki alkaa olemaan ihan liekeissä noista automaattisista raporteista, joita käytetään nykyään esimerkiksi meidän viikkopalavereissa myynnin seurantaan. Oon myös siitä fiiliksissä, että näen itse esim, että jos joku mun asiakas on avannut meilin ja voin sit soitella heille perään. Tykkään siitä ominaisuudesta tosi paljon.

Mukavaa jatkaa Hubspotin kehittämistä tulevaisuudessakin. Lämpimästi suosittelen Lottaa kyllä myös muille. Ehdottomasti.

 

Hanna Michelsson

Chief Commercial Officer (CCO)

TARVE
  • Hubspot CRM käyttöönotto
  • Liiketoiminnan kehittäminen
  • Myynnin työkalut

  • RATKAISU
    Hubspot Sales

    Innovation Home on enemmän kuin toimisto!

    Innovation Home on pääomasijoittajista, yrityksistä ja startupeista koostuva uudenlainen businesshome-konsepti. Meillä luodaan tulevaisuuden työskentelypaikkaa, jossa ympäristö tukee työhyvinvointia, yhteisöllisyyttä ja uudistumista. Innovation Home pystyy tarjoamaan yhteisön yli 2 000 jäsenelle.

    Innovation Home:n kotisivuille pääset tästä.

    "Se mitä me alun perin halusimmekin kehittää, eteni tosi hyvin ja saimme mitä halusimme. Hommia oli mukava tehdä ja oman ajan ollessa tiukalla saatiin uuden asiakkuudenhoitomallin aloitusprojekti hoidettua hyvässä aikataulussa. Tässä oli hyödyllistä sisäisesti myös se, että saatiin meidän henkilöstömmekin miettimään asioita. Meiltä tuli sisäisesti kehua, että oli hyvä, kun oli myös ulkopuolista näkemystä Account Management Planin suunnittelussa."
    "Mulla on yksi asia mitä voin sanoa tähän ja se on kiitos. Tää on mennyt siis hyvin. Meidän puolesta ei tuu jäämään viimeiseksi laatuaan. Mä sain tästä konkreettisia liiketoiminnan kehitysaiheita, eli välittömästi hyödynnettäviä tuloksia. Ja sitä mä lähdinkin hakemaan "
    “Tämä on todellinen customer testimonial ja omasta näkemyksestäni yhteistyöstä nousi ehdottomasti esille itseäni lämmittävä asia: Todellinen ja rento yhteys syntyi heti Lotan kanssa ja jutut lensivät usein kyllä myös Hubspotin ulkopuolelle. Lopputuloksena meillä on toimivammat raportoinnin työkalut ja pidempiaikainen strategia HubSpotin käytölle myyntityössä. Syksyllä seuraavia steppejä asiakashallinnan kanssa."