Asiakkaan kouluttaminen – Missä, mitä ja miten?

Olemme ihmis-bisneksessä Kouluttamalla kehität asiakas-kokemusta Kouluta asiakkaita palvelusi käytön hyötyjen maksimoimiseksi ja korjaa mahdollisia virheellisiä käyttötapoja. Mitä paremmin asiakkaasi osaa palveluasi hyödyntää, sitä vähemmän turhautumista synnyttäviä hetki syntyy ja lopullinen palvelukokemus toimii. Parhaillaan palveluidesi ”asiantuntija-asiakas” on sitoutunut kumppanuuteenne ja lisäksi hän osaa tarjota sinulle kehitysideoita tulevaisuudenyhteistyön ja palvelun sujuvoittamiseksi. Koulutus on markkinointia Joidenkin tutkimusten mukaan […]

Asiakkaan kouluttaminen – Missä, mitä ja miten? Read More »

Hubspot Sales CRM Asiakkuudenhallintatyökalun perusteet

Hubspot Sales CRM ABC Hubspotin CRM on Asiakkuudenhallintatyökalu, joka toimii parhaiten palvelualan yrityksille, joissa halutaan löytää intuitiivinen työkalu myynnin ja markkinoinnin johtamiseen. CRM raportointi on vain niin hyvää, kuin sinne syötetyn datan laatu – ja tässä makaa Hubspotin vahvuus. Hubspotin Asiakkuudenhallintatyökalun parhaat puolet ovat sen helppokäyttöisyys ja visuaalisuus, joiden ansiosta se on erittäin käyttäjäystävällinen. Hubspotin

Hubspot Sales CRM Asiakkuudenhallintatyökalun perusteet Read More »

Parhaat käytännöt Hubspotin käytössä

Mitä sinun tulee ottaa huomioon, kun otat Hubspotin asiakkuuden-hallintajärjestelmän eli CRM-työkalun käyttöön? 01. Suunnittele Hubspot asiakkuudenhallinta järjestelmä siten, että se palvelee myyjää Joidenkin tutkimusten mukaan myyjien työajasta jopa noin 70% menee muuhun kuin asiakkaiden kanssa vietettyyn aikaan. Suunnittele siis Hubspotin asiakkuudenhallintajärjestelmä tukemaan juuri myyjän työtä priorisoimalla tiedot, mitä oikeasti haluat saada raportoinnista johtamisen työkaluksi ulos.

Parhaat käytännöt Hubspotin käytössä Read More »

Potkua asiakkuuden hoitoon automaatioilla – Segmentoinnin juhlaa

Nykyteknologia mahdollistaa ketterästi personoidun asiakkuudenhoidon muutamalla hiiren klikkauksella. Voit kirjoittaa yhden hyvän kirjeen ja lähettää sen massana asiakkaille, siten että asiakkaasta tuntuu, että massakirje onkin tehty juuri hänelle – henkilökohtaisesti. Ketterää, helppoa ja nopeaa, eikös? Jotta voit saada puhtia asiakkuudenhoitoon automaatioista, tulee sinun ymmärtää, että teknologia palvelee vain, jos olet tehnyt pohjatyösi hyvin. Jotta voit

Potkua asiakkuuden hoitoon automaatioilla – Segmentoinnin juhlaa Read More »

Henkilöstön tyytyväisyys on asiakaskokemuskolikon toinen puoli

Asiakkaat Näkevät Enemmän Ensiluokkaista asiakaskokemusta ei ole mahdollista saavuttaa ilman välitöntä yhteyttä yrityksen kaikkien asiakkaiden – myös sisäisten asiakkuuksien eli sen omien työntekijöiden välillä. Organisaatio menettää merkittävästi kyvyn tarjota korkealaatuista asiakaskokemusta, jos se epäonnistuu tarjotessaan korkealaatuista työntekijäkokemusta. Työhyvinvointi ja asiakaskokemus kulkevat yhdessä Yksilön työhyvinvointiin vaikuttavat yrityksessä sen sisäiset tekijät kuten työmäärä, työn motivaatio ja työhön

Henkilöstön tyytyväisyys on asiakaskokemuskolikon toinen puoli Read More »

Luomalla arvoa luot asiakasuskollisuutta

Tässä blogissa avataan konkreettisesti, mitä arvo ja lisäarvo ovat sekä miksi arvon tuottaminen asiakkaalle on entistä tärkeämpää ja kuinka sitä voidaan yksinkertaisimmillaan tuottaa.  LUO ARVOA Kun mikään ei riitä. Hankkiessamme palveluita, ostamme aina arvoa. Yritys on meidän näkökulmastamme onnistunut, jos hankinnan arvolupaus on täytetty – eli olemme saaneet sitä mitä tilasimme. Tämä ei silti riitä

Luomalla arvoa luot asiakasuskollisuutta Read More »

Kuinka aloittaa B2B-Asiakaskokemuksen kehittäminen?

10-KEINOA ALOITTAA B2B-ASIAKASKOKEMUKSEN KEHITTÄMINEN Mistä B2B-asiakaskokemuksen kehittäminen kannattaa aloittaa, ja mitä kaikkea tulisi ottaa huomioon? Asiakaskokemuksessa ei pyörää ole keksitty uudestaan, kyse on yksinkertaisuudessaan asioiden katsomisesta toisen henkilön silmin. 1. Tunne asiakkaasi Määritä minkälaisia asiakkaita teillä on nyt ja mikä on yrityksenne ideaaliasiakasprofiili. Tärkeää on myös erottaa, minkälaisia asiakkaita haluatte saada lisää tulevaisuudessa. 2. Tavoitteellisuus

Kuinka aloittaa B2B-Asiakaskokemuksen kehittäminen? Read More »

B2B-Asiakaskokemuksen ABC

Ihminen päättää, myös B2B-bisneksessä “Asiakastyytyväisyys on asiakaskokemuksen tulos, joka muodostuu asiakkaiden odotusten ja heidän kokemustensa välisestä kuilusta.” Nyt puhutaan asiakaskokemuksesta ja siihen panostamisen hyödyistä. Luonnollisesti hyvä asiakaspalvelu on tärkeä osa asiakaskokemusta, mutta se on vain yksi pala kokonaisuudesta. Yritykselle on tärkeää hahmottaa, mistä asiakaskokemus oikeasti yrityksessä koostuu ja tiedostaa, että tunteilla on tärkeä rooli myös

B2B-Asiakaskokemuksen ABC Read More »

B2B-Asiakkaan ostomotiivi

Miksi ostan? B2B-asiakkaasi ostomotiivin ymmärtäminen voi olla avain kaupan voittamiseen. Ostomotiivista voit myös löytää oivan markkinaraon ja erottua.​ B2B-hankintojen takana on yksilön tavoin syntynyt tarve hankinnalle tai ongelma, joka tulee ratkaista. Kun tarve tai ongelma on yrityksessä tunnistettu, siirtyy yritys eteenpäin asiakkaan ostoprosessin mukaisesti Tarpeen tunnistamisen, Tiedonhaun, vaihtoehtojen vertailun ja ostopäätöksen kautta ostopäätöksen jälkeiseen aikaan.

B2B-Asiakkaan ostomotiivi Read More »

B2B-Ostajan riski

Riskit vaikuttavat ostopäätökseen Riskien pohtiminen mielletään usein liittymään vain talouteen ja taloudelliseen turvaan. Jokainen ostaja painii kuitenkin oston yhteydessä, tietoisesti tai tiedostamatta, myös muiden riskin kanssa. Kun hahmotat, mihin riskiryhmään asiakas palvelusi mieltää, voit tukea asiakastasi ostopäätöksessä oikealla tavalla ja viedä asiakaskokemuksen seuraavalle tasolle. Ostamisen riskit voidaan jakaa taloudellisten riskien lisäksi laadullisiin, sosiaalisiin, terveydellisiin ja

B2B-Ostajan riski Read More »