KASVUPIRTTI

Olen Lotta Laukkanen, Kasvupirtin yrittäjä.

Jo muutaman vuoden ajan on ollut ilo huomata, miten asiakaskokemuksen teemat ovat enenevissä määrin alkaneet ajelehtia myös Suomeen B2B-liiketoimintaan. Olemme alkaneet ymmärtää, että emme koskaan tee kauppaa yrityksen kanssa – vaan toisella puolella on aina ihminen, jonka ongelmaa ratkaistaan tai työn tekemistä helpotetaan. Tältä pohjalta voidaan sanoakkin, että olemme siis kiinni henkilöbisneksessä, jossa mukana ovat yksilöt kaikkine odotuksineen ja kokemuksineen. Kun B2B-liiketoimintaa käsittelee “henkilöbisneksenä”, on jokseenkin helpompi katsoa kaikkia yrityksen asiakaskokemukseen vaikuttavia osia ja alkaa suunnitelmallisesti kehittämään yrityksen asiakaskokemusta eteenpäin.

B2B-asiakaskokemuksen tärkeimmät elementit ovat yrityksen asiakkaiden lisäksi yrityksen oma henkiöstö – ilman loistavaa työntekijäkokemusta ei voida luoda loistavaa asiakaskokemusta.

"Asiakaskokemustyö on tavoitteellista ja jatkuvaa kehittämistä vaativaa toimintaa, siksi siihen sopivan kumppanin löytäminen on ensiarvoisen tärkeää. Asiakaskokemus ei vaikuta vain asiakkaaseesi, vaan sillä on suora yhteys myös henkilöstösi hyvinvointiin. "

01.

Asiakastyytyväisyyden Risut & Ruusut suoraan asiakkailtasi.

02.
Hubspot Sales CRM Asiakkuudenhallintatyökalun käyttöönotto ja koulutukset
03.

Prosessin vaiheiden tulee tuottaa asiakkaalle lisäarvoa ja ohjata asiakkuutta haluttuun suuntaan.

04.

Haastatteluista voidaan kerätä referenssitarinoihin tarvittavat materiaalit.

05.

Perusta liiketoiminnan kehityksesi asiakkuuksien tarpeelle, ei mutulle. 

06.

Miksi asiakkaasi valitsevat sinut, eivätkä kilpailijaasi? Tunnista tarjoamasi lisäarvo.

07.

Syvennä asiakkuuksistasi kumppaneita panostamalla avoimeen viestintään ja arvon luontiin.

08.

Kuinka tarjota lisäarvoa asiakkaalle osana palveluprosessiasi.