Asiakkaiden onnistuminen on Kasvupirtin tärkein mittari.
Tämä yritys on perustettu visiolle paremmin voivasta työyhteisöistä ja tyytyväisemmistä asiakkaista. Tämä yrityksen tavoite on auttaa yrityksiä menestymään ja kehittymään yhdessä asiakkaidensa kanssa. Pyörää tässä ei ole keksitty uudestaan, vaikka ajomukavuutta, nopeutta ja turvallisuutta onkin viety eteenpäin. Irrota apupyörät ja lähde mukaan.
Miten olette aloittaneet Solnetissa asiakaskokemuksen kehittämisen ja mistä tarve asiakaskokemusauditoinnille syntyi?
Meidän liiketoiminnan taustalla on aina ollut se, että me yritetään asiakkaan silmin katsoa sitä meidän toimintaa ja ei ole hirveästi ulkoisia palveluita vielä ostettu. Me tehtiin vuosi sitten ensikertaa asiakastyytyväsyys kysely ihan sähköpostilla meidän sisäisillä resursseilla ja huomattiin tarve, että olisi hyvä saada laadullisempaa dataa lisäksi ja sitä kautta keino päästä siihen tietoon kunnolla kiinni. – Veli-Matti
Minkälaiset ennakko oletukset sinulla oli asiakaskokemusauditointi projektista?
Mun ennakko-oletukset oli syntynyt ihan sen perusteella mitä sä kerroit, että mitä tapahtuu ja se tapahtuikin. Yllättävän hyvin saatiin niitä asiakkaitakin kiinni ja osallistumaan haastatteluihin. Ei montaa ollut ketkä ei vastannut. Tämä on ollut ihan hyvä ja varmana tällaista kannattaisi säännöllisesti tehdä. Minusta se, että mitä ajattelin, mitä tästä saadaan, niin siihen tää on hyvin vastannut. Musta ihan hyvä ollut kyllä. – Antti
Mikä oli sinusta parasta projektissa?
Meillä on paljon kasvun mukana tulevaa kiirettä ja sit hyvä fiiliksen juttuja ei tule niin herkästi mukaan arjen kiireessä, niin sit on hyvä saada palautetta, että me tehdään hyvää duunia ja asiakkaat ovat tyytyväisiä meidän tekemiseen. Saamaan aikaan meille paras juttu on tietenkin ne rakentavat palautteet ja risut, joita voidaan lähteä kehittämään. Tästä me saadaan nopeasti nostettua ne kehitettävät jutut ja sit saadaan hyödynnytettyä se data oikeasti. Ja musta sekin on hyvä, että saadaan samaan pakettiin tuloksien läpikäynti meidän myynninporukan ja yrityksen johdon kanssa. – Veli-Matti
Mitä jäit kaipaamaan tai mitä kehittäisit asiakaskokemusauditoinnissa?
Musta tästä ei jäänyt puuttumaan mitään, nythän me keskityttiin tutkimaan meidän isoimpia asiakkuuksia ja lähinnä tulee mieleen se, että voitaisiin laajentaa sitä porukkaa tulevaisuudessa, ketä haastatellaan. Jos jotain haluaa lisää, niin sit kävisi kaikki asiakaskentät läpi. – Antti
Loppusanat
Kyllä me suositeltaisiin Kasvupirttiä. Tosi hyvä setti ja tätä tarvii tehdä jatkossakin. Tässä mukana meillä oli yksi asiakasryhmä, jossa oli meidän isoimmat asiakkaat. Asiakas tietää mitä meidän pitää tehdä, ei meidän kannata itse arpoa, sieltä ne tulee asiakkaalta ne oikeat asiat. Kokonaisuus ja projektin organisointi on ollut tosi hyvää. Asiakaskokemusauditointi projekti oli muutakin kuin vaan kyselyjä ja raaka matsku pöytään. – Veli-Matti
Suosittelisin, kyllä vain. Musta me saatiin rahalle vastinetta. – Antti
Solnet yrityksenä
Solnet on aurinkoenergia ratkaisuja palveluna tarjoava yritys, jonka tärkeimpiä toiminnan piirteitä on visio hiilineutraalista maailmasta ja missio auttaa asiakkaitaan kohti vastuullisempaa ja kannattavampaa tulevaisuutta. Solnetilla kulttuuri ja arvot nousevat siellä työskentelevistä ihmisistä. Heidän henkilökuntansa on asiakkaidenkin kuvauksen mukaan huolehtivaa, inspiroivaa ja joustavaa sekä heidän kanssaan on mukavaa tehdä töitä.
”Hyvillä joukkueilla on mahtava henki. Solnet-henki tulee ajatuksesta, että voitamme yhdessä asiakkaidemme kanssa. Se on ohjenuoramme ja elämänlankamme. Olemme täällä, jotta sinulla olisi luotettava kumppani läpi aurinkovoimalasi elinkaaren, aina suunnittelusta asennukseen ja ylläpitoon saakka.”